Er zijn verschillende mogelijkheden

Je hebt al een softwarepakket :

In dat geval vraag je best eerst na bij je softwareleverancier wat de mogelijkheden zijn. Als je software al een connectie heeft met een Access Point, dan is dat de meest voor de hand liggende en eenvoudigste oplossing. Als je softwarepakket geen connectie heeft met een Access Point of de mogelijkheden beantwoorden niet aan je behoefte, zie dan hieronder welke overwegingen in acht te nemen bij de keuze van een Access Point

Je hebt nog geen softwarepakket :

Voeg “Connectie met een Access Point” toe aan de criteria voor de beoordeling van de softwarepakketten die je in overweging neemt.

Elementen in acht te nemen indien je zelf een Access Point kiest

  • De prijs is uiteraard een belangrijke factor. Deze is vaak afhankelijk van het aantal facturen dat je ontvangt en/of verstuurt.

  • Maak de nodige afspraken hoe je facturen op een veilige manier ontvangt van en/of verstuurt naar het Access Point.

  • Maak de nodige afspraken hoe je Access Point feedback geeft over de status van verzonden facturen.

  • Verifieer of je softwarepakket de te verzenden facturen kan opmaken in het juiste formaat.

  • Verifieer of je softwarepakket het formaat van de ontvangen facturen kan inlezen.

  • Maak de nodige afspraken onder welke identificatiegegevens je Access Point je registreert in de SMP. Meestal je ondernemings- en BTW-nummer.

  • Maak de nodige afspraken voor welke formaten je Access Point je in de SMP inschrijft. Meestal Peppol BIS Billing 3.0 en UBL.BE.

  • Doe eerst een praktijktest om zeker te zijn dat alles werkt zoals je gepland hebt.

Mocht je hierbij nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren via info@peppolinbelgium.be.